Monday 13 October 2014

Laptop vs Pen Marker

           "Lumrah seorang yang bergelar pendidik boleh mewujudkan banyak spekulasi yang tidak baik. Sebagai contoh, guru itu sangat mulia di sisi pelajarnya. Namun ada disebalik kisah dan tauladan yang sangat perit untuk diperkatakan......" Cikgu Aina Alfia mula memikirkan sesuatu tentang kerjayanya seorang guru tetapi dalam hati kecilnya juga ingin menjadi seorang penulis.

           "Alamak!!! Serius aku belum habis lagi nak menulis cerita dalam blog aku ni....errgghhhh...memang silap akulah tidak rancang betul-betul jadual aku. Sekarang, sudah kelam-kabut dibuatnya." Dengus Aina yang kepalanya masih serabut melihat anak meja yang berlumuran dengan buku-buku sekolah dan juga dihadapannya laptop kesayangannya itu. Dunia penuh cabaran sebenarnya. Tetapi dia tidak pernah fikir apa akan berlaku nanti cuma apa yang dia hendak lakukan sekarang sahaja. Dengan perasaan cuba untuk tenangkan diri dia mula menyusun baris-baris buku dengan sempurna agar nampak kemas dan teratur. Setelah siap barulah dia memandang ke arah laptopnya semula dan melihat cerita blognya yang masih terhenti di perjalanan sehingga tidak pasti bagaimanakah penghujungnya. Setelah itu, dia mengambil keputusan untuk menyiapkan kerja sekolah dan buku-buku pelajarnya terlebih dahulu barulah dia dapat memfokuskan diri dengan menulis semula. Itulah dunia sebenar Aina Alfia yang sungguh menyibukkan dan menggembirakan hatinya juga.

           Aina Alfia dikenali sebagai gadis molek dan berkurung serta suka bergaya ketika mengajar di tempat tuisyennya. Ramai pelajarnya amat meminati gayanya yang santun itu. Karaternya tidaklah lemah lembut sangat hanya penampilan seorang guru tetap menonjol. Dia akan suka dalam keadaan kemas walaupun di mana dia berada dengan ayu dan sopannya itu. Seorang yang suka senyum dan juga garang.

No comments:

Post a Comment

Kepunyaan Blog.....Comel :)

Gadis yang kecil molek berasal dari Kuching Sarawak. Dirinya amat bersahaja dengan amat meminati bidang penulisan ini bagi mewujudkan cerita & kisah menarik yang tergambar di fikiran untuk direalisasinya kelak. InsyaAllah... PEACE